Já si osobně myslím, že spotřeba paliva u auta je věc, která trápí skoro každého řidiče, protože upřímně, kdo by chtěl utrácet víc, než musí, že jo. Navíc při dnešních cenách pohonných hmot. Hrůza. Já sama když jedu natankovat a vidím ty cifry na stojanu, tak si vždycky říkám, že by bylo fajn, kdyby moje auto papalo aspoň o trochu míň. A ono to jde, není to jen o tom mít supermoderní auto, ale spíš o tom, jak se k tomu člověk postaví a jak se naučí jezdit. Mně třeba dlouho trvalo pochopit, že styl jízdy dělá fakt obrovský rozdíl. Začala jsem pociťovat snížení spotřeby paliva. Když jsem jezdila tak nějak bezmyšlenkovitě, pořád brzda, plyn, brzda, plyn, tak jsem pak jen koukala, jak rychle mizí palivo.
Ale když jsem začala jezdit klidněji, rozjíždět se plynule, nehnat auto do otáček a prostě to tolik nehrotit, spotřeba šla dolů skoro hned. Člověk si pak i uvědomí, že se mu jede pohodlněji, není ve stresu a dojede skoro se stejnou časovou ztrátou, jako kdyby jel jako blázen. Další věc je údržba auta. To jsem taky dlouho podceňovala, ale třeba tlak v pneumatikách, pravidelná výměna filtrů nebo dobrý olej, to všechno hraje roli. Jednou jsem jezdila několik týdnů s podhuštěnými gumami a nechápala jsem, proč to auto tolik žere. Pak mi v servisu řekli, že to může klidně udělat litr na sto kilometrů navíc.
A litr navíc, to už je v peněžence hodně znát. To samé s filtrem vzduchu, když je ucpaný, motor nemá dostatek vzduchu a žere jako o závod. Takže i taková „blbost“ může udělat velký rozdíl. A ještě jedna věc, co mám vypozorovanou, je zbytečné vození věcí v autě. Kolikrát jsem měla v kufru půl domácnosti, nářadí, náhradní boty, deky, a pak jsem si uvědomila, že to všechno auto zatěžuje. Když to vyndáš a auto je lehčí, taky jede úsporněji. Jasně, není to úspora desítek procent, ale když se sečte víc malých kroků, tak to už poznáš. A pak je tu i technika, třeba chiptuning nebo různé úpravy motoru, ale to už je jiná kapitola a tam je dobré vědět, do čeho jdeš.